Rövidesen csak napelemekkel fog energiát termelni India

A megújuló energiák egyre nagyobb terepet nyernek időről-időre. A vezető országok közül Kína után India is nagy lépéseket tesz az ország fejlődése érdekében. R.K Singh az ország energetikai minisztere, javaslatot tett egy 100 GW-os meghaladó beruházásra. 

Hosszabb távon az a célja az államnak, hogy hogy 175 GW-os rendszer biztosítsa a teljesítményt 2022-ig. Jelenleg a napenergia által termelt érték mindösszesen 24,4 GW. Összehasonlításképp: Amerikában a naperőművek összesen 55,9 GW-ot termelnek.

Indiában viszont gyors tempóban növekszik az ágazat: a tavalyihoz képest 72 százalékkal emelkedett meg a kapacitás. 

Johannes Urpelainen szakértő szerint a 100 GW-os projekt több kisebb létesítmény tető alá hozásáról szólna. „A napenergia nagyon népszerű és olcsó is errefelé. Modi miniszterelnök is gyakran szóba hozza, és mára mindenfelé látjuk, hogy használatban van. 2012-ben még ritka volt, mint a fehér holló.”
_________________________________________________________

Segítse elő a megújuló energiák terjedését és ossza meg ismerőseivel a hírt!

Ha pedig napelemekben gondolkodik akkor keressen minket és segítünk a teljes körű kivitelezésben! www.gsenapelem.hu/kapcsolat

Kötelezővé tették a napelemet Kaliforniában

A Kaliforniai Energiaügyi Bizottság (CEC) tervezete szerint minden Kaliforniában épülő legalább háromemeletes új háznak rendelkeznie kell napelemekkel 2020 január 1-jétől. A rendelet óriási győzelem az amerikai napenergiaiparnak, amely már most Kalifornia legnagyobb piaca.  A Bizottság szerint ezzel a lépéssel hosszú távon több tízezer dollárt fognak megtakarítani a fogyasztóknak a havi energiaszámlájukon.

Az intézkedések köszönhetően 700 ezer tonnával csökkenne az állam üvegházhatásúgáz-kibocsátása három év alatt. Ami egyenlő azzal, mintha 115 ezer autó tűnne el az utakról.

Valószínű, hogy az új szabály révén a napelemes rendszerek elérhetőbbek lesznek, így mind a panelek, mind a létesítmények sokkal olcsóbbak lesznek  Az amerikai tagállamok közül Kalifornia a legambiciózusabb a megújuló energiák terén: az állam energiafogyasztásának felét megújuló forrásokból szeretné nyerni 2030-ra.

A világ első elektromos útja Svédországban – eRoadArlanda

Svédország korábban is arról volt híres, hogy élvonalban áll a megújuló energiaforrások felhasználásának területén. Ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy most került átadásra általuk az első elektromos útszakasz. Az útszakasz Stockholmon kívül helyezkedik el és közel 2 km hosszú. Az említett úton két sín található ami az elektromos áramot vezeti és ezáltal újratölti a gépjárművek és tehergépkocsik akkumulátorát.

Habár még csak most lett átadva, a kormány közutakért felelős képviseletének már előzetes tervei vannak az úthálózat országos kiterjesztésére.

Svédország célja, hogy függetlenedjen a fosszilis energiáktól 2030-ig. Ehhez többek között szükséges 70%-os csökkentést elérni a közlekedési szektorban.

A technológia gazdasági céllal jött létre. Első ízben azért, hogy összekapcsolja a Stockholm Arlanda Repülőteret a város külső területére eső logisztikai kerülettel. Ezzel megoldva azt a régóta fennálló problémát, hogy az elektromos gépjárművek feltöltve maradjanak ezen a vonalon, illetve hogy a gyártása ezeknek az akkumulátoroknak megfizethetőbb, elérhetőbb legyen.

Az energia két sínen van vezetve az úton amire egy gépkocsi alján elhelyezett karral lehet rácsatlakozni. Amikor egy gépjármű megáll az áramátvitel is lekapcsol. Mindemellett a rendszer képes kiszámolni a gépjármű fogyasztását, ami lehetővé teszi, hogy az elektromos költségeket felhasználókra vagy kocsikra le lehessen osztani, ezzel megoldva a rendszer használatának kifizetését.

A “dinamikus töltés” azt jelenti, hogy a jövőben a gépjárművek akkumulátora kisebbek is lehetnek és ezzel együtt az előállítása is megfizethetőbb lesz.

Elsőként a PostNord nevű logisztikai cég egyik tehergépkocsija próbálhatta ki az elektromos utat.

Svédországban ma közel fél millió kilométernyi út van amiből 20.000 km autópálya.  Egyesek szerint elegendő a 20.000 kilométernyi autópályát elektromosítani, míg mások úgy gondolják, hogy a távolság 2 autópálya között sosem több 45 kilométernél amit az elektromos autók már újratöltés nélkül megtudnak tenni, így elegendő lenne csak 5.000 kilométerben gondolkodni.